Pas trop taper hein ?

Tutorial RWS F15-C
Originally posted by Matlau+--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Matlau)</td></tr><tr><td id='QUOTE'>Par contre j'ai une question, qui pourquoi pas, va te permettre de compléter le tutorial :
Quelles sont les touches (dans le jeu) pour basculer l'azimut dans les différents modes. Même question pour régler l'altitude max ou min du balayage radar (ou l'ouverture ? c'est vrai que là je suis un peu paumé.. ).[/b]
Oui oui c'est bien ca entre deux altitudes.Originally posted by choch@Feb 16 2004, 10:58 PM
D'accord c'est une approximation que tu obtiens. A la distance du TDC tu connais la fourchette d'attitude où se trouve l'avion mais tu ne sais pas s'il est en haut ou en bas par rapport à toi.
Sauf erreur de ma part ça na pas de sens ce qu tu dis là.Je me situes à 12850 pieds et mon RWS est réglé pour scanner entre 0 et 8000 pieds. Donc tout contact visible, se situent donc en dessous de moi.
Edit : je viens d'envoyer un email explicatif avec toutes les questions... au gars.quote:
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Originally posted by Precog:
Im a little confused by what you mean by set range. In my game the upper and lower elevation altitudes are indicating the volume at the range at which the TDC are set, not at the range that is indicated at the top right corner. Is this what you mean?
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Hi,
What I mean is that the anntena elevation altitudes are roughly based on the current range of the radar, like 40nm for example with the TDC centered. The TDC movement up and down displays the vertical beam volume at the point of the TDC indicated by the distance between the circles, not the numbers, on the elevation scale. The TDC does not move the antenna itself. My guess is that since the TDC position moves the elevation circles, the numbers change because they are tied to the movement of the circles in the code but do not represent the actual altitudes of the volume being scanned.
For example: flying at 15,000 feet with a 40nm range set on the scope and the TDC centered, the elevation volume altitudes indicate a base of 5,000 and a top of 26,000 feet. In reality, the elevations where an aircraft can be displayed on the scope at 40nm with this setting is from 8,000 to 27,000 feet. This means the elevation indications are not precise and you must move the antenna to get a thorough scan.