Venant de toi sur ce sujet je prend ca comme parole d'évangile (selon saint opit)

Ça chauffe !While nothing can ever be confirmed in the world of defense procurement in India till the ink dries on paper, it is becoming increasingly clear that a basic contract will be signed with Dassault Aviation in the next 45 days for the MMRCA. This is simply because the 45 day election morotarium starts on Feb 15, we are being told.
1- Une commande de 12 hélicos VIP et une commande de 126 avions de combat avec transfert de technologie ça n'a rien à voir.tanguy1991 a écrit :Je viens de lire que l'Inde venaait d'annuler sa commande d'EH101... C'etait aussi une commande qui trainait sur la longeur.
On verra si le rafale passe aussi a la trape
J'arrive pas à avoir l'article sur le lien original : http://www.dnaindia.com/scitech/report- ... ty-1957107100% price escalation on Rafale fighter aircraft to Rs 1.75 lakh crore likely to dent IAF's strike capability
Sunday, Jan 26, 2014, 7:02 IST | Place: New Delhi | Agency: DNA
India’s biggest deal of procuring 126 medium multi-role combat aircraft (MMRCA) for $18 billion (Rs90,000 crore) has hit rough weather. Two years after French aircraft maker Dassault Aviation bagged the deal for its Rafale fighter jets on account of being the lowest bidder, its cost has now shot up by 100 per cent.
In January 2012, when Rafale was declared the winner, its price was quoted between $60-65 million (Rs373-Rs400 crore). A top defence ministry official said the price of a fighter jet made by Dassault could now cost $120 million (Rs746 crore). The second bidder, Eurofighter, had quoted $80-85 million (Rs497-Rs528 crore).
The price hike would mean that the deal would cost India nothing less than $28-30 billion (Rs1.75 lakh crore-Rs1.86 lakh crore),” said an Indian Air Force (IAF) official, who is privy to discussions of the cost negotiation committee.
The defence ministry headed by AK Antony has developed cold feet after the cost doubled compared to the original estimate. With the general elections just months away, Antony is unsure about the fate of the deal, a defence ministry official said. “As the negotiations continue, the cost is spiralling out of hand. It is a major worry,” he said.
An IAF official said that in 2007, when the tender was floated, the cost of the programme was $12 billion (Rs42,000 crore). When the lowest bidder was declared in January 2012, the cost of the deal shot up to $18 billion (Rs90,000 crore).
Eighteen of the 126 planes will be purchased directly from Dassault, while Hindustan Aeronautics Limited will manufacture the other 108 under a licence, at an upcoming facility in Bangalore.
The IAF, which is fighting its depleting combat strength, was banking on Rafale as this was going to be the force’s leading fighter plane for the next four decades. “With chances of the MMRCA deal getting inked appearing dim, there seems to be no solution to the immediate problem of shrinking squadron numbers as existing aircraft are forced into retirement,” said another IAF official.
The air force is seeking to replace its ageing MiG-21s with a modern fighter and MMRCA fits between India’s high-end Sukhoi-30MKIs and its low-end Tejas LCA lightweight fighter. The IAF has a sanctioned strength of 45 fighter jet squadrons. However, it only has 30 squadrons operational as old aircraft have been retired
En fait, j'ai l'impression que toute la polémique repose sur le fait que les journalistes Indiens ont supposés que le "lowest bidder" répondait parfaitement au critère "coût", alors que ça n'a jamais été le cas.[...] et d'ailleurs les prix donnés par les 2 prétendants sont "nettement plus élevés" que le budget alloué par le gouvernement.
Si mes calculs sont bons, les 42'000 crores alloués pour 126 avions donnent ~€50 millions (ou $64 millions) par appareil.Sachant que les indiens semblent bien décidés à marchander et ne rien laisser passer, le "gagnant" risque bien d'y perdre plus que d'y gagner.
Merci pour l'infoMS Galileo a écrit :y a eu une discussion sur le cout sur MP.net a partir du post #5164
http://www.militaryphotos.net/forums/sh ... ws/page345
Yep. Début 2011, j'avais en tête 60 roupies pour 1 € (à la grosse louche, hein, c'était pour usage perso sur place).OPIT a écrit :Il y a aussi que la roupie s'est pris une claque.
Y'a plus que les journaux qui croient en une signature en 2014 .... ca fait des mois que les indus et l'IAF s'attendent plus à du 2015 ...ironclaude a écrit :Ca se complique:
http://www.aviationweek.com/Article.asp ... 658973.xml
En résumé, les Indiens freineraient plein de programmes d'acquisition d'armements, et la signature du contrat Rafale pourrait être repoussée au delà de 2014.
Non, ils ont besoins d'avions neufs, il leur manque une grosse dizaine d'escadrons (ça calmetanguy1991 a écrit :Ergo, merci pour ton éclairage sur le sujet...
Mais c'est donc je présume, plutôt par soucis de voir si le transfert de technologies s'est bien passé et non pour évaluer les performances du 2000 qu'ils attendent encore ?
C'est tout de même pas en vue d'annuler le Rafale au profit du 2000-9 ?
Ah ca, je te le fait pas dire !jojo a écrit :La chaîne de production du 2000 a été pliée...au grand désespoir d'Ergo